A vállalkozás életében az üzleti terv egy lehetséges tervezési módszer, mely keretet ad a vállalkozás megfelelő, rövid és hosszabb távú stratégiájának kialakítására.
Meghatározott időtartamra (általában 3-5 év) vonatkoztatva leírja, hogy:
* milyen jelenleg a vállalkozás helyzete,
* milyen célokat tűz ki maga elé, hová akar eljutni,
* milyen erőforrások felhasználásával és hogyan akarja ezeket a célokat megvalósítani.
Ennek a folyamatnak a bemutatása a célom.
Az üzleti tervezéshez, az üzleti terv elkészítéséhez, annak lépésenkénti megvalósításához kapcsolódó linkeket helyezem el.
A dobozok nevében egyértelműen jelzésre kerül annak funkciója is - csak az oda tartozó linkek kerülnek fel.
A már kidolgozott linkgyűjteménnyel szereplő résztémák elutasításra kerülnek.
Nem veszek fel MLM, beszervezős, zavaró reklámokkal ellátott, ingyenes tárhelyeken szereplő, cégadatok nélküli oldalakat.
Megváltozó tartalmú, elérhetetlen oldalakat értesítés nélkül törlöm.
Vezetői összefoglaló írása (tanácsok)
Üzleti nyelv (magyar, angol, környező volt szocialista országok, EU tagállamok üzleti nyelvére mutató linkek)
Piaci helyzetelemzések, SWOT analízis
Tőkebevonási lehetőségek
Vállalkozás alapadatai (cégbíróságok, kihelyezett székhelyek ld. szlovákiai székhely, tevékenységi besorolások az új TEÁOR szerint, stb.)
Kihelyezett székhely
Inkubátorház
Vállalkozásom története (kétfelé bontott doboz: induló cég mit írhat egy üzleti tervbe, már meglévő hogyan tálalhatja magát a pü-i szférában)
Háttércsapat (Könyvvezető cégek, jogi tanácsadó cégek, jogi képviseletet ellátó cégek, adószakértő-adótanácsadó cégek, menedzsment cégek, stb.)
Marketing terv
benne:
1. Demográfiai adatok (célpiac tagjai)
2. Célcsoport pszichológia vizsgálata (döntések háttere)
Versenytársak vizsgálata (tanácsok, illetve erre szakosodott cégek)
Promóció (hirdetési módok)
1. online hirdetési módok
2. szórólapok
3. a vállalkozás által kiírt pályázatok, versenyek (PR)
4. DM levél és vonatkozó jogszabályok
5. hirdetés a nyomtatott sajtóban
6. rádióban
7. televízióban
8. személyes eladás
9. szponzoráció
10. merchandising
11. eladásösztönző akciók (ingyen termékminta, \"egyet fizet, kettőt kap\" stb)
Disztribúció:
1. online
2. kereskedelmi hálózatokban
3. disztribútorokon keresztül
4. közvetítőkön keresztül
5. személyes eladással
6. egyéb
Árképzési elvek
(a vállalkozás által használt árképzési elvek
- költségelvű árképzés
- kereslettől függő árképzés
- versenytársakhoz igazodó árképzés
- árdifferenciálás (felárak, árengedmények)
- mekkora a célcsoport árérzékenysége (alacsony, közepes, magas)
- a kínált termékeknél / szolgáltatásoknál milyen az ár-minőség viszonylat)
Termékek / szolgáltatások:
- termékéletgörbe
- termékfejlesztés
Fejlesztési elemzés:
1. K+F cégek bevonása
2. K+F pályázatok
Gyártási terv
1. Beszállítók (ipar, mezőgazdaság, stb.)
2. Előállítás
3. Gyár
4. Raktározás
5. Fuvarozás
Vezetőség, tisztségviselők (fogalmak magyarázata példákon keresztül)
Személyzeti politika és stratégia
1. Kiválasztás folyamata
2. HR cégek, fejvadászok bevonása
3. Grafológus, írásszakértő bevonása
4. javadalmazási rendszer
5. Munkaerőképzés
Pénzügyi terv
1. Cash Flow
2. Eredménykimutatás
3. Mérleg
4. Induló/működő költségek
5. Fedezeti pont
6. Megtérülési pont
7. Pénzügyi mutatók
Tervezési szoftverek
Kész üzleti tervek bemutatása
Segédanyagok